Face Book

Wan Mohd Shahir's Facebook profile

Thursday, October 30, 2008

The Reason : Why We Cant Eat This Asam Boi






Pemilihan huruf pertama pada nama juga adalah penting

Pemilihan huruf pertama pada nama juga adalah penting. Berikut sebagai sedikit panduan.

A Ramah dan murah senyuman. Mereka juga pandai menyesuaikan diri dalam pergaulan selain bijaksana dan cerdas. Kelemahannya, sangat mudah berasa hati, dan mudah mengeluarkan kata-kata pedas ketika meluahkan perasaan marah. Meskipun begitu marahnya mudah reda.
B Selalu tenang dalam menghadapi masalah yang rumit dan membahayakan dirinya adalah ciri penampilannya. Mereka juga sangat setia dan penyabar, yang menjadikannya amat disenangi dalam pergaulan. Kelemahannya, sangat mudah tersinggung.
C Ramah dan pandai berbicara. Ini yang menjadikannya popular di kalangan rakan-rakan. Mereka tidak bersungguh dalam bertindak dan selalu menganggap masalah yang dihadapi adalah remeh.
D Pendiam, bercakap hanya bila perlu. Sopan, berdisiplin dan kuat bekerja. Kelebihannya itulah yang menghasilkan kejayaan dalam mencapai cita-cita. Kelemahannya adalah selalu bimbang dan sukar mempercayai orang lain.
E Pandai dan penuh pertimbangan dalam menjalankan tanggung jawab. Sikapnya periang bila hatinya senang, tetapi suka berdiam diri apabila hatinya gundah dan boleh membuatkan hati orang lain terluka.
F Punya pendirian yang teguh, tidak mudah goyah dan keras kepala. Mereka juga sukar memaafkan. Tidak setia dan amat berhati-hati bila berbelanja.
G Kerap murung dan bersedih hati. Pendiriannya mudah dipengaruhi. Tekun belajar ketika rakannya bermalas-malasan dan sebaliknya suka bermalas-malasan ketika rakannya sedang tekun.
H Mudah simpati, bahasanya lemah-lembut. Tidak pernah melukai perasaan orang lain. Selalu tergesa-gesa dalam melakukan pekerjaan, suka berkhayal dan bercita-cita terlalu tinggi.
I Suka memendam perasaan dan permasalahan. Mereka juga mudah merasa curiga dan cemburu terhadap orang lain. Suka menangis.
J Ramah dan murah senyuman. Mereka juga pandai menyesuaikan diri dalam pergaulan. Mudah merasa ragu dalam membuat keputusan dan tidak tegas.
K Pandai berjenaka. Hari-harinya sentiasa ceria walaupun perasaannya gundah. Kelemahannya suka bercerita rahsia sendiri.
L Ramah dan pandai bergaul dan mempunyai ramai kawan. Tidak suka bergosip dan mencampuri urusan orang lain. Amat berhati-hati bila berbelanja. Kelemahannya, tidak menepati masa.
M Pandai dan kreatif, suka kelembutan dan jika dikongkong, mereka akan berontak. Senang dijadikan sahabat, kerana mereka tidak berkira. Kelemahannya, boros dan keras kepala.
N Baik hati dan rapi dalam berpakaian. Mereka suka menghulurkan tangan menolong orang lain tanpa memikirkan balasan. Kelemahannya, mudah bersedih hati dan kurang percaya diri.
O Serba boleh. Suka memendam perasaan dan permasalahan serta sukar mempercayai orang lain. Akibatnya ramai yang menggapnya sombong dan suka memilih teman.
P Pandai berjenaka dan selalu ceria. Punya banyak idea dan sangat kretif. Sering melakukan sesuatu yang belum dilakukan orang lain. Agak pendendam dan boros.
Q Setia dan mudah memaafkan orang lain. Suka meluangkan waktunya untuk kawan-kawan. Keras kepala, sukar diatur dan mudah emosi.
R Pendiam dan bercakap hanya bila perlu. Tekun dengan kerja yang disukai dan bersungguh-sungguh dalam mengejar cita-cita. Suka mengkritik. Dan sukar mengawal bicara ketika marah.
S Pandai dan tekun dalam mengejar cita-cita. Tidak suka pada orang yang suka memungkiri janji. Kelemahannya mudah tersinggung selain sukar menahan emosi. Jika sudah emosi marahnya meledak-ledak.
T Sangat berdisiplin. Selalu mengerjakan sesuatu menurut aturan buku. Tidak suka mengelamun atau bermalas-malasan. Suka menonjolkan diri selain senang gugup, terutama bila bersalah.
U Suka berterus-terang dan menyendiri. Naif baginya merugikan orang lain. Tidak tahan dengan kritikan dan kurang pandai menyusun kata-kata jika berbicara didepan orang ramai.
V Tutur katanya lembut dan pemalu. Pandai meyesuiakan diri. Selain itu, mereka juga pandai menguasai orang disekitarnya dengan cerita-cerita yang memikat. Tidak suka berterus terang.

Kopi buat payu dara kecut

Pengambilan terlalu banyak kafein jejas hormon dalam badan wanita

LONDON: Pengambilan hanya tiga cawan kopi sehari dikatakan mampu mengecutkan buah dada wanita kerana kafein yang terlalu banyak boleh menjejaskan hormon dalam badan dan menggugat saiznya.

Kajian terbaru yang dijalankan sekumpulan penyelidik menunjukkan lebih banyak kopi yang diminum, lebih kecil saiz buah dada mereka.

Hampir 300 wanita yang mengambil bahagian dalam kajian itu dan mereka ditanya purata jumlah pengambilan kopi sehari dan saiz payu dara mereka diukur.

Keputusan kajian itu yang disiarkan Jurnal Kanser Britain mendapati bahawa dengan hanya meminum sekurang-kurangnya tiga cawan kopi atau lebih sehari sudah cukup untuk mengecilkan saiz buah dada mereka.

Kesannya meningkat bagi setiap cawan kopi yang diminum.
Hampir separuh daripada wanita dalam kajian itu menunjukkan perubahan gen yang dikaitkan dengan pengambilan kopi dan saiz payu dara mereka.

"Meminum kopi boleh memberi kesan besar terhadap saiz buah dada," kata Helena Jernstrom dari Universiti Lund, Sweden, yang mengetuai kajian berkenaan.

"Wanita yang minum kopi tidak perlu bimbang buah dada mereka akan mengecut dengan cepat dalam masa semalaman. Ia akan menjadi lebih kecil tetapi tidak terus menghilang," katanya.

"Bagaimanapun, mereka yang berpendapat boleh meneka wanita mana peminum kopi hanya melalui ukuran baju dalam mereka akan silap.
"Masalahnya, ada dua ukuran bagi sehelai baju dalam iaitu saiz mangkuk dan ukur lilit jadi tidak mudah untuk anda meneka."

Wanita yang minum lebih tiga cawan kopi sehari mempunyai purata 17 peratus saiz buah dada lebih kecil berbanding mereka yang minum kurang tiga cawan sehari.

Wanita yang mempunyai saiz buah dada lebih besar paling berisiko tinggi, kata saintis berkenaan.

Bagaimanapun, kajian itu tidak dapat merumuskan sama ada meminum jumlah kafein yang banyak setiap hari juga boleh menjejaskan kepadatan buah dada. - Agensi

Lawak IT


gambar pertama ni memang lawak.. duke, please jgn wat camni kalau nak mintak tolong.. F1! F1! F1!

Coca cola + Mentos = ???

A little boy died in Brazil after eating MENTOSand drinking Coca-Cola / PEPSI together. One year before the same accident happened with another boy in Brazil . Please check the experiment that has been done by mixing Coca-Cola (or Coca-Cola Light) with MENTOS .
So be careful with your self eating MENTOS (POLO's) and drinking COCA-COLA or PEPSI together.
CHECK THIS OUT...








PLZ PASS THIS INFORMATION TO AS MANY PEOPLE AS POSSIBLE SPECIALLY TO THE CHILDREN, BECAUSE IN OUR COUNTRY MENTOS AND COCA-COLABOTH ARE VERY POPULAR AMONGST THE CHILDREN.


Best Regards.,

INDRA RINALDY ISMAN

Bank Sinarmas
Plaza BII
Div. Admin Kredit
Telp. 021 31990101, ext. 30814
fax . 021 - 31903430
Smart 0881 2341 639
JL. M.H. Thamrin No.51 Tower 3, 8 floor
Email : indra.r.isman@ banksinarmas. com

Komik?



Soki's Blog

http://halroyfarm.blogspot.com/

blog ini dibangunkan tanpa persetujuan dan tanpa pengetahuan encik soki... enjoy!

Wednesday, October 29, 2008

Blogger


Pyzam Family Sticker Toy




Tuesday, October 28, 2008

Beli Eurocopter ditangguh, PAC teruskan mesyuarat hari ini




Oleh ZANARIAH ABD. MUTALIB

[DIKEMAS KINI] KUALA LUMPUR: Kerajaan telah memutuskan untuk menangguhkan pembelian 12 Eurocopter EC-725, yang diumumkan awal bulan lalu bagi menggantikan Nuri, ekoran kesan krisis kewangan yang dihadapi negara.

Bagaimanapun ia tiada kaitan dengan pertikaian yang dibangkitkan oleh pembangkang di Parlimen baru-baru ini.

Mesyuarat Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) untuk meneliti isu pembelian Eurocopter akan diteruskan hari ini walaupun kerajaan telah memutuskan penangguhan pembelian helikopter terbabit.

Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata, rancangan pembelian Eurocopter yang secara keseluruhannya bernilai RM1.67 bilion akan ditangguhkan sehingga keadaan ekonomi mengizinkan.

"Pada waktu ini, keputusan yang telah diambil ialah Eurocopter tidak akan dibeli sebab kita memerlukan peruntukan-peruntukan untuk banyak lagi projek yang lain.

"Sementara itu, menjimatkan itu adalah amat penting pada waktu ini oleh sebab kita menghadapi satu situasi ekoran daripada kedudukan ekonomi yang bersabit dengan krisis kewangan," kata beliau selepas menghadiri majlis sambutan Hari Raya Aidilfitri Kementerian Pertahanan di sini, semalam.

Beliau yang juga Menteri Pertahanan, keputusan penangguhan tersebut dibuat pada 13 Oktober lalu oleh Majlis Ekonomi.

"Ini sebenarnya (diputuskan) dalam satu mesyuarat jawatankuasa ekonomi membincangkan kedudukan kewangan negara pada waktu ini dengan mengambil kira keperluan-keperluan yang ada hubung kait dengan peruntukan bajet.

"Beberapa kali kita tegaskan bahawa projek-projek yang nak kita laksanakan biarlah secara langsung memberi faedah kepada rakyat dan dengan itu kementerian-kementerian adalah dikehendaki untuk mengurangkan perbelanjaan dan menyatakan projek-projek yang boleh ditangguhkan," katanya.

Abdullah berkata, pembelian helikopter baru bagi menggantikan Nuri akan tetap dilakukan memandangkan pesawat yang sedia ada sudah uzur dan terlibat dalam beberapa kemalangan yang meragut nyawa anggota tentera dan orang awam.

Ditanya jika timbul kritikan supaya Nuri perlu digantikan segera memandangkan ia tidak selamat untuk digunakan, Abdullah berkata, buat masa ini pihaknya akan memastikan Nuri diselenggara dengan sebaik mungkin.

Katanya, keputusan untuk membeli pesawat baru menggantikan Nuri sepatutnya dibuat tidak lewat daripada tahun 2011, namun ia akan dibuat lebih awal sekiranya keadaan ekonomi mengizinkan.

Ditanya sama ada kerajaan akan meneruskan pembelian helikopter daripada Eurocopter apabila tiba waktunya, Abdullah berkata, ia terpulang kepada pegawai yang mengendalikan pembelian tersebut untuk memutuskannya.

"Sama ada kita mahu atau tidak, itu keputusan kita tapi sama ada kita mahu pergi secara terperinci lagi, itu subjek lain.

"Ia terpulang kepada pegawai yang mengendalikan untuk memutuskan," katanya.

Abdullah menegaskan, beliau percaya pembelian Eurocopter dilakukan secara telus melalui tender terbuka.

"Cadangan telah pun dikaji oleh Kementerian Pertahanan untuk mementukan helikopter mana yang hendak dibeli dan semua ini dibuat mengikut tender terbuka dan daripada tender inilah maka Euro helikopter itu dipilih kerana ia memenuhi keperluan-keperluan kita... spesifikasi yang telah ditetapkan itu nampaknya dipenuhi oleh Euro Helikopter," katanya.

Abdullah menafikan dakwaan bahawa Eurocopter dibeli dengan harga RM2.3 bilion dan ia dibeli dengan harga yang lebih mahal berbanding helikopter yang sama dibeli oleh Brazil.

"Itu kerana helikopter tersebut (yang dibeli Brazil) tidak memenuhi tahap yang kita mahukan. Jika hanya untuk pengangkutan, harganya lebih murah," katanya.

Abdullah berkata, pembelian Eurocopter dilihat begitu mahal kerana ia mempunyai beberapa fungsi termasuk bagi tujuan menyelamat, pertempuran dan pengangkutan.

Beliau berkata, mesyuarat Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) untuk meneliti isu pembelian Eurocopter akan tetap diteruskan esok walaupun kerajaan telah memutuskan penangguhan pembelian helikopter terbabit.

"Yang itu telah diputuskan oleh Timbalan Perdana Menteri pada waktu itu supaya PAC diberi peluang untuk menghalusi mengenai perkara berkaitan cadangan untuk membeli helikopter ini.

"Ini pun ada juga baiknya. Biarlah mereka tahu apakah prosedur yang telah kita gunakan... mengapakah begitu tinggi (harganya)... apa sebab-sebabnya," katanya.

Kerajaan melalui mesyuarat Kabinet pada 18 Julai 2007 memutuskan untuk membuat perolehan bagi menggantikan pesawat Nuri berikutan rungutan beberapa Anggota Parlimen dan masyarakat umum berhubung helikopter jenis itu yang sering terlibat dalam nahas udara dan mengorbankan anggota tentera.

Pada 3 September lalu, Kementerian Pertahanan menerima keputusan dan persetujuan daripada Kementerian Kewangan untuk memilih tender Eurocopter, pesawat milik Eurocopter Malaysia Sdn Bhd, anak syarikat European Aeronautic Defence and Space Co (EADs) dan kementerian itu mengeluarkan Surat Hasrat kepada Eurocopter pada 15 September 2008.

Bagaimanapun isu pembelian 12 Eurocopter EC-725 itu timbul semula sebaik ianya diumumkan Abdullah pada 26 September lalu.

Isu ini turut dibangkitkan dalam persidangan Dewan Rakyat oleh Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 13 Oktober lalu yang ingin mengetahui ketelusan dalam pembelian Eurocopter kerana didakwanya memberi keuntungan kepada pihak-pihak tertentu.

=

berita ni sy belum baca abis lagi. nanti sy komen kemudian haha

Windows 7 ganti Vista pada Januari 2010




SAN FRANCISCO: Pengeluar terbesar perisian Amerika Syarikat, Microsoft hari ini secara rasmi mengumumkan Windows 7 akan menggantikan sistem operasi Vista yang tidak memuaskan pada Januari 2010.

=

berita paling ringkas setakat ni :))

Filem Melayu/India/Cina

Drama/Filem Melayu
1. 80% jalan cerita berkisar tentang:

* Cinta.
* Cinta 3 segi.
* Cinta 4 segi.
* Anak-anak rebut harta pusaka.
* Kalau keluarga kaya, anak2 rebut sapa nak gantikan Tan Sri (ayah) jadi Pengerusi, CEO atau Presiden syarikat.

2. Walau pun cerita pasal awek kilang, rumah awek kilang ni mesti complete furnished. Ada TV 29", Home Teatre, peti sejuk besar, set sofa mewah. (Director tak buat homework ker? Pegi la tengok umah awek kilang kat Sungei Way tu).

3. Cerita polis lak, dialah pegawai penyiasat, dialah jadi forensic, dialah jadi pathologist, dialah yang gi ambush. Semuanya DIA yang buat. Polis lak dialog pakai bahasa baku. "Saya rasa kita patut siasat dengan lebih terperinci tuan". " Betul cadangan awak itu. Kita bertindak sekarang".

4. Kalau cerita pasal Construction, bawak satu pelan gulung, pakai topi KUNING, tunjuk-tunjuk kat bangunan tengah buat, discuss dengan 'kepala' Indon komplen kenapa projek lambat siap kat Indon tadi. ( Topi kuning utk pekerja buruh la bang ).

5. Adegan doktor kat Wad check pesakit. Ambik fail hujung katil, selak-selak. Dialog wajib : "Kesihatan awak bertambah baik. Banyakkan berehat dan jangan lupa makan ubat ". (Woi bang, tengokla cerita ER tu, Dr ada medical terms dia ).

6. Adegan kat umah. Ayah mesti tengah baca paper, Mak mesti tengah menjahit atau lipat baju. Orang gaji tengah basuh pinggan. Orang gaji mesti nama dia Mak Nab atau Mak Jah.

7. Nak panjangkan rakaman filem mesti ada adegan kereta sampai kat umah, bukak pintu kereta, bukak pintu pagar, masuk balik kereta, drive masuk car porch, keluar, tutup pintu pagar.

8. Adegan sembahyang mesti dah salam akhir or adegan mengaji Quran mesti dah sampai part sadakallah hulazim. (Cover line kot ).

9. Gangster atau kuncu orang jahat mesti pakai baju takder lengan, pakai rantai dan pakai bracelet.

10. Nak bagi sedih gila, mesti buat adegan dah tahu nak mati pasal kena barah otak.
Drama/Filem Cina.
1. Cerita Kungfu, hero terror boleh terbang. Tapi sambung pengembaraan mesti jalan kaki. Apsal tak terbang jek. Kan cepat sampai.

2. Hero mesti miskin gila. Tapi mesti ada sekeping or 2 keping duit siling kat celah lengan besar jubah dia.

3. Kalau cerita moden hero boleh lawan dan tewaskan 30 orang penjahat serentak.

4. Biasalah, kalau kena tembak mesti kat bahu or kat kaki. Tak mati.

5. Heroin mesti jadi bini or girlfriend boss penjahat dan jatuh cinta kat hero.

6. Hero mesti menembak pakai 2 pistol, kiri dan kanan. Macam Chow Yuen Fatt dalam filem 'A Better Tomorrow'. Tapi best ooo.....

7. Pistol hero mesti peluru tak habis2. Tak payah reload.

8. Cerita hantu, hantu dia biasanya pakai bedak muka tebal2 dan hitamkan keliling mata. Kat bibir ada darah meleleh. ( Tak seram pun ).

9. Kalau cerita lucu plak, mesti ada adegan air liur meleleh keluar mulut macam air paip.

10. Cerita Blue dia pun tak best. Awek mengerang jek lebih.
Drama/Filem India/Hindustan.
1. Biasalah, kebanyakan cerita bermula dengan 2 beradik terpisah. Sorang di bela oleh orang jahat dan sorang lagi dibela oleh orang baik. Dah besar, abang jadi Inspektor Sahab dan adik jadi gangster. Nak abih cerita mesti adik kena tembak ngan abang dan waktu nazak baru si abang tahu yang dia tembak tadi adalah adiknya sendiri melalui tanda parut.

2. Orang jahat digambarkan tersangat jahat sampai lembu pun takut.

3. Selalunya depa suka ciplak bulat2 filem barat macam Pretty Woman, Face Off dan Heat.

4. Paling pendek pun jangkamasa tayangan adalah 3 jam.

5. Orang jahat dan hero payah nak mati walaupun kepala dah kena ketuk dengan tukul besi.

6. Hero tak kena tembak walaupun ditembak dari jarak satu kaki.

7. Adegan joget sambil menyanyi akan melibatkan penari iringan seramai satu kampong dan bertukar 7 atau 8 pasang pakaian untuk setiap lokasi hanya untuk satu lagu.

8. Adegan keretapi tak leh tertinggal. Joget reramai sampai atas bumbung keretapi.

9. Kalau cerita moden, dialog mesti bercampur bahasa omputeh dan Hindi. Contoh ' I'm sorry. I didn't know that na pere tomhe cha....bla.. ..bla.... bla...'.

10. Biasanya plot dan jalan cerita da boleh baca apa penyudahnya. Tu yang pelik ramai plak yang tunggu sampai abih.

Sekian laporan ikhlas untuk pedoman tuan2 director filem.

I Phone Comparison


canggih x?

Monday, October 27, 2008

Jam Dinding

Ada sekali tu ketua kampung orang asli telah dihadiahkan jam dinding oleh pihak tentera kerana menolong mereka dalam operasi. Alangkah bangganya ketua orang asli tersebut bila jam tersebut di gantungkan di depan pintu rumahnya dan orang kampung sering datang melihat jam tersebut seolah-olah barang hiasan kerana mereka pada masa tu tak tahu bagaimana menggunakan jam untuk melihat waktu.

Suatu hari anak ketua kampung tersebut memberitahunya yang jarum jam tu telah berhenti bergerak. Masa tu punyalah ramai anak buah dia kat halaman rumah sedang melihat jam tersebut.
Maka ketua kampung tu pun konon nak tunjuk terrorlah lalu dia pun menurunkan jam tersebut dari tempat penggantungan dan membelek-belek jam tersebut depan belakang. Beliau ternampak tempat bateri jam tersebut dan telah dengan tidak sengaja terkuis bateri itu terkeluar dari tempatnya.

Entah macam mana ada pulak bangkai seekor cicak di celah-celah tempat bateri tu...beliau pun dengan bangganya memberitahukepada anak-anak buahnya.

"OOOO...patutlah tak jalan. Drebarnya mati tershepittttt....!!"

Jom Marathon

Hargailah isteri anda......

Mulianya seorang isteri disisi Allah...
Dan betapa berharganya wanita yang bergelar isteri
ini pada keluarga, suami dan anak-anak
Rugi dan binasalah suami-suami yang tidak menghargai isteri
mereka kerana isteri inilah yang akan membantu mereka di akhirat kelak.
Biarlah buruk mana isteri anda,
sayangilah mereka......

Beruntungnya seorang wanita yg ada rahim ini ialah dia bekerja
dengan Tuhan... jadi 'kilang ' manusia.
Tiap-tiap bulan dia diberi cuti bergaji penuh...
7 sehingga 15 hari sebulan dia tak wajib sembahyang
tetapi Allah anggap diwaktu itu sembahyang terbaik darinya.
Cuti bersalin juga sehingga 60 hari,
Bila dah bersalin tu, susukanlah anak..jgn takut "kendur" atau menggelebeh pulak..
Si suami pulak, jgn la berebut dgn anak utk menyusu pulak….
Cuti ini bukan cuti suka hati
tapi cuti yang Allah beri sebab dia bekerja dengan Allah ,
Tapi bila dah habis cuti tu..layan lah suami.."offer" lah pada suami,
Nabi bersabda : berjimak dgn isteri itu pahala..jangan buat deekkk jeee,
Jangan buat alasan itu dan ini pulak….ingat tu si isteri yee!!!
Kata nak pahala lebih…

Orang lelaki tak ada cuti dari sembahyang.. ..
sembahyang wajib baginya dari baligh sehingga habis
nyawanya..

Satu lagi berita gembira untuk wanita,
Sepanjang dia mengandung
Allah sentiasa mengampunkan dosanya,
Lahir saja bayi seluruh dosanya habis.
Inilah nikmat Tuhan beri kepada wanita,
jadi kenapa perlu takut nak beranak?

Marilah kita pegang kepada tali Allah.
Seandainya wanita itu mati sewaktu bersalin, itu dianggap
mati syahid, Allah izinkan terus masuk Syurga.
Untuk orang bukan Islam, dia tak dapat masuk Syurga tapi
Allah beri kelonggaran siksa kubur.
Untuk peringatan semua wanita yang bersuami
seluruh kebaikan suaminya, semuanya isteri dapat pahala
tetapi dosa-dosa suami dia tak tanggung.

Diakhirat nanti seorang wanita solehah akan
terperanjat dengan pahala extra yang banyak dia
terima diatas segala kebaikan suaminya yang tak disedari.
Contohnya bila dia redho suaminya pergi berjemaah di masjid
atau ke majlis ilmu, bersedekah.. ganjaran Alah keatasnya jua..

Bila dia lihat suaminya tengah terhegeh-hegeh di titian
Sirat dia tak nak masuk syuga tanpa suaminya,
jadi dia pun memberi pahalanya kepada
suami untuk lepas masuk syurga.
Didunia lagi, kalau suami dalam kesusahan
isteri boleh bantu tambah lagi di akhirat.
Kalau seorang isteri asyik merungut,mulut selalu muncung
terhadap suami dia tak akan dapat pahala extra ini.

Manakala suami pula mempunyai tugas-tugas berat didalam dan
diluar rumah, segala dosa-dosa anak isteri yang tak dididik
dia akan tanggung ditambah lagi dengan dosa-dosa yang lain..
Dinasihatkan kepada semua wanita supaya faham akan syariat
Allah agar tidak derhaka denganNya.

Ses ungguhnya wanita dijadikan daripada rusuk kiri lelaki.
Dia bukan dicipta dari kepala ke kaki,juga bukan dari tapak
kaki. Dia dicipta dari sebelah rusuk kiri lelaki supaya dia hampir
kepada kamu(lelaki) ,lengan lelaki dicipta untuk mempertahankan
wanita,dekat dengan hati lelaki untuk disayangi.

Woman was made from the rib of man,
She was not created from his head to top him,
Nor from his feet to be stepped upon,
She was made from his side to be close to him,
From beneath his arm to be protected by him,
Near his heart to be loved by him.

"Wahai Tuhan...
ku tak layak ke syurgamu ...
namun tak pula aku sanggup ke nerakamu...
kamilah hamba yang mengharap belas darimu ...

"Ya Allah...
jadikanlah kami hamba2 mu yang bertaqwa ..
ampunkan dosa2 kami, kedua ibubapa kami,
dosa semua umat2 islam yang masih hidup mahupun yang telah
meninggal dunia"......


Kubur itu gelap, cahayanya ialah Laa Ilaaha IllalLah.
Jika diletakkan langit dan bumi di sebelah dacing, dan kalimah ini
di sebelah yang satu lagi, pasti lebih berat lagi nilai kalimah 'Laa ilaaha illalLah' ini.
Rasulullah saw. bersabda (mafhumnya): "Wahai manusia! Ucaplah 'Laa ilaaha illalLah', kamu pasti berjaya!"

Marilah kita ucapkan kalimah ini:
"Laa ilaaha illallah!" x 10

=

salin dan tampal semula secara berhati - hati oleh biskutliat dari dalam inbox gmail.com

Senyum skit, nak amek gambar ni...



Dari kiri... Jenab, Saodah, Munah, Timah,Som

Sunday, October 19, 2008

Hang Tuah Yang Malang


Tersebutlah dalam hikayat , Hang Tuah dititahkan Sultan Melaka pergi meminang Puteri Gunung Ledang...Alangkah terperanjatnya BUKAN Puteri Gunung Ledang yang ditemuinya ..




Tetapi..













PUTERI UMNO........siap berinternet lagi....

Saturday, October 18, 2008

Red Alert 3 Remix


Fix Explorer.exe Unable to Locate Component Because Browseui.dll Was Not Found Error

how to fix this?

1. Download the attached file to a different computer.

2. unzip to your desktop. Copy the browseui.dll to a USB flash drive. Start up the sick computer and when it's up and running start Task Manager.

3. Click the Applications tab, select New Task. Next type cmd then click on OK. From the command prompt type copy f:\browseui.dll c:\windows\system32 then press the enter key. If you're using a USB flash drive substitute f: with the drive letter for the flash drive.

4. if command prompt give a message asking if you want to overwrite the file, press Y, then press enter.

5. If you don't get that message it will confirm the file was copied which means that the original browseui.dll is missing.

6. Next from the command prompt type regsvr32 browseui.dll then press the enter key. You should get a confirmation message that it was successful. You also may reboot first then type regsvr32 browseui.dll from the Stat Menu>Run after you success full login to your windows..

:)

Wednesday, October 15, 2008

Pasangan suami isteri mati akibat disembelih


Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Kelantan, ACP Mazlan Lazim (kanan) melihat tong tempat mayat dijumpai dalam kejadian bunuh di Kampung Sungai Peria, Bukit Chengal dekat sini, hari ini

KOTA BAHARU: Pasangan suami isteri rakyat Thailand yang dibunuh dengan kejam semalam disahkan mati akibat disembelih di leher, kata polis.

Ketua Polis Kelantan, Datuk Abdul Rahim Hanafi berkata punca kematian itu diperoleh hasil bedah siasat yang dijalankan di Hospital Kuala Krai, yang selesai pada pukul 4 pagi ini.

"Hasil bedah siasat mendapati kedua-dua mangsa mengalami kecederaan parah di bahagian leher akibat disembelih," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Semalam, sepasang suami isteri rakyat Thailand yang bekerja sebagai penoreh getah, ditemui mati dibunuh dalam satu kejadian di sebuah rumah kongsi di kawasan kebun getah di Kampung Sungai Peria, Bukit Chengal, Kuala Krai kirakira pukul 6.30 pagi.

Mayat Anuar Dahman, 27, ditemui dalam tong plastik setinggi satu meter yang berisi air manakala mayat isterinya yang hanya dikenali sebagai Asmah, 18, dibuang ke dalam perigi berhampiran kawasan itu.

Abdul Rahim berkata polis Kelantan kini bekerjasama dengan polis Thailand bagi mengesan suspek utama kes pembunuhan itu.

Beliau berkata keluarga keduadua mangsa juga telah dimaklumkan dan mayat pasangan itu akan dituntut keluarga masing-masing petang ini.

"Mangsa akan dibawa pulang ke tempat asal mereka di Thailand dan akan dikebumikan di sana," katanya.

Abdul Rahim berkata motif kejadian masih disiasat dan polis meminta orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai itu tampil untuk membantu siasatan. BERNAMA

Tuesday, October 14, 2008

Camne Nak Connect ke Internet Menggunakan Hp Nokia Anda

1. download software pc suite di sini NOKIA PC SUITE atau sini jika link ini sudah expired : http://www.nokia.com.my/A41184811 ,pilih model hp nokia anda, (jika masih belum mempunyai software pc suite)

2. install


3. sambungkan cable usb antara hp nokia dan komputer anda apabila skrin seperti gambar di bawah appear.

bersedia utk membuat connection. selepas sambungkan pada hp nokia anda, pilih mode "NOKIA MODE" pada skrin hp. biarkan utk seketika sementara komputer meng"install" driver yang diperlukan sehingga keluar notice "hardware ready to use" pada bahagian bawah sebelah kanan monitor anda.

4. pastikan nokia pc suite mengenalpasti jenis hp nokia anda seperti gambar di bawah dan tekan FINISH.


5. sebaik sahaja selepas anda klik pada FINISH, kotak seperti gambar di bawah akan appear.

klik pada ikon CONNECT TO THE INTERNET. sebaik sahaja ikon berkenaan diklik, kotak ONE TOUCH ACCESS akan appear. klik pada setting, pastikan jenis hp yang dinyatakan adalah betul dengan jenis hp nokia anda. klik next, select network operator, select your network operator from list, pilih rangkaian anda, contohnya jika CELCOM, pilih CELCOM MALAYSIA.



6. bla bla bla lepas tu akan apear anda telah connect ke internet seperti gambar di bawah..


*connection dalam gambar memang slow sebab jenis hp yang saya gunakan hanya mampu memyambung pada connection GPRS sahaja..

How to Ping Your Server















ini untuk mengecheck sama ada server anda ok ke ko, camne connection anda ngan server, kenapa tiba2 line termanggu di tepi lebuhraya dan sebagainya...

Monday, October 13, 2008

Ww2 Pacific Heroes




game setup : http://www.savefile.com/files/1836455
crack : http://www.savefile.com/files/1836442
or http://www.usaupload.net/d/ano7vwdr1xi
or http://www.usaupload.net/d/43nj5340tp2

Sunday, October 12, 2008

The Floating Rock..

How To Remove Antivirus 2009?



pernah kah anda hadapi masalah seperti ini? kononnya pc anda penuh dengan virus, kemudian anda cuba untuk clean menggunakan antivirus 2009 tetapi dia meminta anda untuk membeli software antivirus 2009 itu? camne nak remove bende alah yang sungguh menyusahkan ini? berikut adalah salah satu cara yang saya guna.

1. download software remove kat sini.. Malwarebytes-Anti-Malware

2. install software Malwarebytes-Anti-Malware ni..


3. update..


4. perform quick scan..



5. remove..

sekarang pc anda dah selamat.. selamat tinggal kepada antivirus 2009 :P

advert 2